صعبه ياعمري ألاقي عمري إلا وأنا وياك مش صعبه علي أنسى اللي فات علي من أسى عمري اللي ضيع مني أحلى سنين من عمري إلا وأنا وياك ...... صعبه علي الذكريات ماتكونشي فيها ياحبيبي وتنسيني كل الٱهات وتملى قلبي فرحه ياعمري وتقول للزمان ارجع بينا يا زمان ارجع بينا وقولها انه عمري اللي مضى من غير حبها وانقضى كأني ماعشتهوش حلم ضايع أمل في بكره إنه يكوون أحلى وأجمل من اللي فات اااه و انقضى حكاية حبي ليكي خليتني أعيش من جديد أحلم وأنا صاحي ولا نايم مايهمنيش شهادة ميلادي كتبتها ،،من يوم لقاكي دونتها .... وحياتي بيكي ومعاكي ابتدت وأنا وياكي عشتها اعترف إنك حياتي كلها واللي فات من عمري كله عداٌ خلاص وانقضى كأنه شخابيط ع الحيط برسم الإيد وبقلب تايه ااااه حزين مش لاقي نفسه شبهها في رسمها ...... اعترف صعبه علي ياحبيبي .... ألاقي روحي اللي كانت تايهه مني وفي سكتي تملّي ألاقي نفسي اتولدت من جديد كأني اللي عشته كان قبليك كان وهم وخيال عداّ علي قصه حزينه مالهاش عنوان سابت جوايا شرخ وألم ،،، وجرح كبير من غير ندم.... خايفه عليك منهم وانت ساندني وجوه قلبك شايل همي وهمهم وبتقولي أنت أقوى منهم كلهم وكل أماتشوفني باستسلملهم تقويني ثاني وثالث ورابع وعاشر وتصدّهم ...... اعترفلك ياحبيبي انت عمري كله وكياني انت الأمان في وسط أحلامي وانت الحب والحنان سر سعادتي بقولهم وانت لزماني سرّهم .... وحياتي بيك حاتحلى سِنّه وكمان سٍنّه على قلبهم حاتنور ليالي من عمري محسوبلهم و انت بإيدك رسمتهم وحاتحلي أيامي بخط الإيد نحثهم و حياتي كلها ملك ايديك وابصملهم إنك ،،، حاتملاها سعاده وفرحه قد عمري اللي فات من عمرهم وحاتغمرها لطافه كمان قدّهم من سنين جايه على قلبهم وحايبقى عمري وعمرك بدر منور في ظلهم ......... بقلمي ✍️ الكاتبة المتألقة

تعليقات

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

.... شوبش ياسيدنا الولي... بقلم/شيرين ابوعميره

،،، احببته بجنون،،،، للشاعره،، كرمه شحاده